WAGA KOLEJOWA SELENE

/WAGA KOLEJOWA SELENE
WAGA KOLEJOWA SELENE 2024-05-02T12:37:04+01:00

Wagi kolejowe statyczne i dynamiczne – Selene

Oferujemy wagi kolejowe zarówno na polskie tory, jak i na splot. Nasze konstrukcje wyposażone są w precyzyjne systemy pomiarowe najwyższej jakości. Oferta obejmuje kompleksową usługę — nie tylko montaż, ale również przygotowanie terenu, transport, wzorce niezbędne do kalibracji i legalizacji, oraz samą legalizację i uruchomienie całości.

Jako producent wag samochodowych proponujemy naszym klientom również kompletne wagi wagonowe bez pozwolenia budowlanego, których montaż trwa około dwóch dni. To, co cechuje nasze urządzenia pomiarowe, to najnowocześniejsze systemy z możliwością ważenia dynamicznego. W razie konieczności nasi klienci mogą liczyć na profesjonalny serwis i konserwację wag kolejowych. Warto również podkreślić, że nasze urządzenia posiadają odpowiednie parametry związane z obciążeniem maksymalnym i długością pomostu.

Waga kolejowa z fundamentem

Podstawowymi elementami wag kolejowych jest stalowy pomost, na którym znajdują się szyny. Pod nim umieszczone są czujniki tensometryczne, przesyłające dokładne dane do terminala, który przy pomocy oprogramowania gromadzi i przetwarza dane. Całość osadzona jest na betonowym, stabilnym fundamencie. W zależności od zapotrzebowania klienta wagi kolejowe mogą składać się z jednego pomostu lub kilku.

W skład wagi kolejowej z fundamentem wchodzi:

1. Pomost wagi wagonowej – stalowy.
2. Wykonanie fundamentów wraz z przygotowaniem terenu pod wagę wagonu.
3. Czujniki tensometryczne, OIML C3 (3000 e) z mocowaniami.
4. Głowica odczytowa Rhewa.
5. Transport wagi kolejowej.
6. Skrzynki łączeniowe.
7. Okablowanie.
8. Wypożyczenie wzorców masy do kalibracji i legalizacji wagi.
9. Montaż, uruchomienie, kalibracja systemu.
10. Legalizacja wagi.

Parametry techniczne platformy wagowej:

Platforma wagi
Obciążenie maksymalne 180 000 kg
Działka odczytowa 50/100 kg
Działka legalizacyjna 50/100 kg
Długość pomostu 16 m
Czujniki tensometryczne w standardzie OIML R60
Klasa dokładności III
Zakres temperatur pracy czujników -30°C – +70°C
Zasilanie ~230V,50Hz

Waga kolejowa bezfundamentowa (stalowa wanna)

Wagę kolejową bezfudamentową można instalować i wykorzystać w miejscach, gdzie uzyskanie pozwolenia budowlanego jest niemożliwe. Jej eksploatacja jest bardzo podobna do tej klasycznej wersji, a dokładność – na takim samym poziomie. Na instalację potrzebujemy zwykle około 2 dni.

W skład wagi kolejowej bezfudamentowej wchodzi:

1. Pomost wagi stalowy.
2. Przygotowanie terenu pod wagę wagonową niewymagające pozwolenia budowlanego.
3. Czujniki tensometryczne, OIML C3 (3000 e) z mocowaniami.
4. Głowica odczytowa Rhewa.
5. Transport wagi kolejowej.
6. Skrzynki łączeniowe.
7. Okablowanie.
8. Wypożyczenie wzorców masy do kalibracji i legalizacji wagi.
9. Montaż, uruchomienie, kalibracja systemu.
10. Legalizacja wagi w przypadku wag legalizowanych.

Platforma wagi
Obciążenie maksymalne 180 000 kg
Działka odczytowa 50/100 kg
Działka legalizacyjna 50/100 kg
Długość pomostu 16 m
Czujniki tensometryczne w standardzie OIML R60
Klasa dokładności III
Zakres temperatur pracy czujników -30°C – +70°C
Zasilanie ~230V,50Hz

Galeria

Dynamiczne i statyczne wagi kolejowe — czym się różnią?

Dynamiczne wagi kolejowe są używane do ważenia pociągu podczas jego ruchu, natomiast statyczne wagi kolejowe są używane do ważenia pociągu podczas jego postoju. Dynamiczne wagi kolejowe mogą być używane jedynie do ważenia całego pociągu, natomiast statyczne wagi kolejowe mogą być używane do ważenia poszczególnych wagonów kolejowych.

Kalisto opcjonalnie proponuje swoim klientom dokupienie systemu kontroli ważenia, pozwalającego na ważenie wagonów w ruchu. Składa się on z kamery do odczytu numeru wagonu oraz czujników. Tego rodzaju urządzenia do ważenia wagonu kolejowego dokonują dokładnego pomiaru ciężaru. Istnieje możliwość montażu takiego systemu zarówno w klasycznych wagach kolejowych, jak i tych bezfudamentowych.

Dlaczego warto wybrać wagi kolejowe od Kalisto?

Wagi kolejowe Selene cechują się zarówno doskonałą precyzją, jak i szybkością i łatwością montażu – także bez pozwolenia budowlanego. W ofercie Kalisto znajdują się zarówno wagi wagonowe posadowione na betonowym fundamencie, jak i wagi bezfundamentowe (w stalowej wannie). Produkowane wagi przeznaczone są na tory polskie oraz rosyjskie, a także typu splot.

Wagi kolejowe mogą być wyposażone w system kontroli ważenia, w skład którego wchodzi kamera do odczytu numeru wagonu oraz system czujników pozwalających na dynamiczne ważenie. Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych pozwala na szybkie ważenie całych składów. Nasza firma zapewnia odpowiednie dostosowanie układu ważenia do potrzeb klienta.

Zobacz również

Wagi samochodowe

Inne wagi

Gotowe rozwiązania

Akcesoria

Usługi

Nasi klienci:

Dlaczego my ?

Skontaktuj się z nami !